Strategia jazdy

Podczas jazdy przez tereny wiejskie, zmniejszamy prędkość.
Pamiętaj – ZWIERZĘTA MAJĄ ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO.
Zakręty zwłaszcza lokalnych dróg często są pokryte piaskiem lub żwirem, spotkamy tez drogi dziurawe, kiedy są mokre są bardzo śliskie. Nie jeździmy po białym, wszelkie namalowane na jezdni białe pasy i znaki są bardzo śliskie.
Jeżeli jakość drogi jest zła, jedziemy w formacji pojedynczej i zwiększamy odstepy.

W mieście, na skrzyżowaniach dróg ze światłami, przechodzimy w szyk parami, skracamy długość grupy i zmniejszamy znacznie odległości pomiędzy motocyklami. Nie możemy dać się podzielić. Blokujemy skrzyżowanie z lewej i z prawej strony (ronda wystarczy blokować z lewej strony) do chwili, kiedy przejedzie cała kolumna. Blokuje pierwszy i drugi motocykl jadący za prowadzącym.
Motocykle, które blokowały skrzyżowanie dołączają na końcu kolumny, ale przed SWEEP CAPTAIN-em. SWEEP CAPTAIN jedzie zawsze na końcu!!!
Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć motocykli zatrzyma się na świetle czerwonym, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zdecydowanie zwolni lub zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy motocyklami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu motocykliści mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego motocykla, który nie widzi w lusterkach jadących za nim kolegów jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.
W ten sposób nie pogubimy się i zawsze mamy pewność, że na następnym zakręcie ktoś na nas czeka i pokaże drogę.

WYPRZEDZANIE:

Ta animacja przedstawia w jaki sposób wyprzedzamy inne pojazdy na drodze. Zwróć uwagę na to że nie wyprzedzamy siebie nawzajem. Każdy wyprzedza pojazd indywidualnie. Po wyprzedzeniu pojedź na tyle daleko by umożliwić manewr kolegom.

 

Zmiana pasów jest mniej skomplikowana ale wymaga więcej wolnej przestrzeni. Zmiana pasów w prawo odbywa się podobnie.

 

 

Jadąc w grupie dostosuj prędkość by zachować szyk. Nie wjeżdżaj obok poprzedzającego motocykla by umożliwić mu manewr w sytuacjach awaryjnych. Na kolejnej animacji widać jak ważne jest zachowanie szyku w momencie gdy w grupie pojawił się mniej doświadczony kierowca, który nie radzi sobie tak dobrze na zakrętach.

 

Nie zostawiamy nigdy nikogo z tyłu.

 

Ostatnia osoba jest zobowiązana poczekać i pomóc w razie konieczności. Patrz często w lusterka. W razie gdy brakuje osób za Tobą zatrzymaj się przed kolejnym zakrętem by wskazać drogę tym co zostali. Poniższa animacja pokazuje jak działa zasada „łańcuszka”.